For a five-year period of my athletics career I kept a digital journal about my training, sprinkled with small glimpses of life in general. I keep it here at my personal site for my own amusement despite the fact that I haven't written anything new for years.
Journal: 2004-2009 + some
2013
2012
2011
- Happy Holidays
- Mustaschkampen 2011
- Vårkänslor
- My first Reeboks
- Smyglansering av ett nytt litet projekt om kosttillskott och träning.
2010
2009
- December!?
- Många lådor var det…
- Finnkampen från läktarplats
- Smygpremiär på säsongen
- Mustasch
- Styrkeprogrammet populärare än någonsin!
- Påsklediget, träning och 6-0.
- Fullt upp!
- En skön helg…
- Viktigt att vara ärlig i spam-mail?
- Foton från Rarotonga
- Tillbaka i Göteborg
2008
- November
- Listen to music with Spotify
- Säsongsavslutning och träningsledigt
- Finnkampen
- Ja, det blev ett hyggligt lopp av Bolt…
- OS-funderingar
- DN Galan
- Äntligen medvind
- Motvind?
- Nya foton
- Guld och Brons på Lag-SM till Ullevi
- Sen årsdebut på tävlingssäsongen
- iPhone med 3G kommer till Sverige 11 juli
- Skönt besked och sköna dagar
- Tröttsamt
- Tung låt med Poetic Prophet - SEO Rapper
- GöteborgsVarvet
- Tillbaka i Göteborg
- En vecka på Rhodos
- Styrkeprogrammet
- Fightnight - boxning i Lisebergshallen
- Glad påsk!
- Marknadsföring på nätet
- Indoor season over - looking forward to summer
- Uppdatering pågår…
- Inget SM till helgen
- Malmö i lördags - Göteborg i morgon
- Säsongsdebut i Reykjavik
2007
- God Jul
- Med Fysiken i Friidrottens Hus
- Blåvitt SM-guld inför 41.500 på Ullevi
- More productive writing with WriteRoom
- En ny träningshöst
- Viloperiod, god mat och lite fotboll…
- Finnkampen
- Ordentligt årsbästa i årets sista 200m-lopp
- Överhastighet och “världsrekord” på 60m
- SM
- Tillbaka i Göteborg efter tre tävlingar
- My first vacation
- Europacupen i Vaasa
- Lag-SM på Stockholms Stadion
- SM-silver på 4 x 100m!
- Livet är skönt i Formia
- Back to Formia
- Photos on display
- Foton från lägret i Fuengirola
- Fuengirola tredje gången gillt
- Reflektioner från New York - del två
- Photos from New York
- Turistas
- Reflektioner från New York - del ett
- Johan Engberg har börjat blogga
- Första veckans träningsvärk
- My favorite Mac OS X programs
- Tre starter - tre medaljer
- ISM i Göteborg
- Nellies dop blev ett bröllop!
- Spela musikvideos gratis!
- Lång dag i Friidrottens hus
- Trying out Text Link Ads
- Nytt årsbästa på 60m
- Eurojump ikväll
- Iceland
- Bilder fotade med Sony Ericsson K800i
- Apple visar upp iPhone på MacWorld
- Nytt år - nya utmaningar
2006
- Julstämning
- Yusuf - aka Cat Stevens - släpper ny skiva!
- Heldag på Fysiken
- Nya friidrottslänkar
- Utökning av familjen
- Äta och dricka gott
- Ny klubb inför nästa år
- Höstträning och träningsvärk!
- Äntligen ute i arbetslivet
- Träningsledigt
- Säsongsavslutning på Finnkampen
- EM i Göteborg
- Invigning på Götaplatsen
- Varmt i Cannes
- En kort resumé
- Klar för EM i Göteborg på 4x100m
- Athletics update
- Världsungdomsspelen?
- Robbie Williams på Ullevi - vilken kväll
- Bea springer 400m i Malaga ikväll
- Europacupen i Prag
- Kassel
- Riktig säsongsdebut
- Tävlingar i Spanien och Tyskland
- A weekend with André and Lisa
- … ahh
- Snart hemma igen
- Med landslaget i Monte Gordo, Portugal
- Foton från Spanien
- Fuengirola - i år igen
- Kan rekommendera Dan Browns böcker
- Backup important data to your iPod
- Landslagsträff i Göteborg
- Nya färger
- Inspirationsdag
- Examen!
- Träningsvärken sitter där den skall…
- Imorgon börjar vårträningen
- Short summary in English
- Microsoft redesignar iPodens förpackning
- Höghöjdseffekt?
- Tillbaka i Göteborg
- Pretoria: 200m
- Potch: 100m och 200m igen
- Safari i Vredefort Dome
- Fler foton
- Nytt forsok att komma ivag pa Safari
- Potch: 100m och 200m
- Foton fran resan
- Pretoria: 100m
- Sydafrika + Internet != Sant
- Potchefstroom, Sydafrika
- Inomhusdebut
- Flickr
- Uppsatsen inskickad
2005
- Möjligt snöoväder
- God Jul
- 4 veckor i Sydafrika
- Träningshelg på Bosön, Stockholm
- Om 7 månader är det Robbie Williams på Ullevi
- En tiger i aluminiumlådan
- Större delen av ex-jobbet gjort!
- Mormor
- Ex-jobbet flyter på enligt planen
- Check out Rollyo
- Ok…
- Första stegen mot nästa sommar
- Herr och Fru Fernström
- Bicepscurl, bänkpress och… träningsvärk
- Ex-jobb på Elicit
- Helgens svensexa var riktigt lyckad
- Sammanfattning av säsongen
- SM-guld på 200m!
- SM
- Podcasting
- Webbsida åt Fusion Training KD
- Personbästa på 150m på Stonehill Games
- Konsert och bröllop till helgen
- Karlstad och Lappeenranta under nästa vecka
- The common desk
- 100m i Halmstad på fredag
- Alla tentor avklarade
- R.E.M. på Trädgårdsföreningen
- Europacupen till helgen
- Sista tentan?
- Sommar
- Årsdebut
- Nu börjar säsongen
- 2 pass kvar
- En kort hälsning från Fuengirola
- Planera och organisera
- Formia
- Vädret i Göteborg
- Tummen upp för e-nämnden
- www.sandindesign.se
- Adobe köper Macromedia
- En härlig vecka
- Sista kursen på IT-universitetet
- New fonts from Microsoft for web use
- Prioritet vackert väder
- Cat Stevens släpper ny singel
- Vår i Bryssel
- Efter någon timma i Illustrator…
- Routern är död. Länge leve routern.
- Dags att börja springa
- Skype
- Ordning och reda
- En tisdagskväll med Torbjörn Nilsson
- Lunginflammationen börjar ge med sig
- Miranda
- Inget SM
- Eurojump
- R.E.M. i Globen
- Två helger i Malmö
- Designåret 2005
- Ett par timmar i Photoshop och lite finputsning
- Framtiden börjar imorgon
- Nya läckra prylar från Apple
- Inomhussäsongen börjar ta form
- Bea har lagt på nytt lager smink
2004
- Gmail - A Google approach to email
- God Jul
- www.johanengberg.com
- Då var de första julklapparna inhandlade!
- Julpyntat på hemsidan
- Hemmalaget
- Lite semester i Stockholm
- Första besöket hos Linn
- Google Scholar
- Karlstad till helgen
- iPod med inbyggd ironi?
- Linn 2 dagar - Jonas 25 år
- Firefox 1.0 is here
- Added a preview of comments
- R.E.M. på Trädgårdsföreningen i sommar
- Skönt med en dag utan måsten
- Winnerbäck på Konserthuset helt suveränt
- David and Karin’s wedding
- Träningen biter på kroppen
- More web design content
- På nedflyttningsplats
- Inspirationsafton i Mölndal
- Våga ta lunch!
- Official apology, sort of…
- Added some typography
- Autumn’s first real training session
- Ahh.. it’s Friday
- By the way …
- CSS Centering a la Cederholm
- “Faktum” is on the verge of bankruptcy
- IFK Göteborg
- Piece by piece…
- Behold, the new Power Mac G5
- It is a process
- Writing in English for once in a while